6. Dag 2. Boodschappen doen, galbi en Hanbok.

De volgende dag worden we inderdaad op de afgesproken tijdstip opgehaald door de familie. Als eerste trekt de tweede broer Tae Jin de koelkast open om te kijken of die al gevuld is. Wij waren de vorige avond laat pas naar het appartement gegaan, die we nog niet eerder gezien hadden. We rijden meteen naar de Home Plus supermarkt. Eigelijk een groot winkelcentrum. Ook letten wij erop dat de Kims niet alles gaan betalen voor ons, wat niet meevalt! Onze eigen boodschappen kunnen we best zelf betalen, en staan er ook op dat wij dat doen. Wat er toen volgde bij de kassa was hilarisch! De tweede broer had zich al vooraan bij de kassa geplant om te betalen. Wij hadden het door en verzonnen een smoes om hem bij de kassa weg te krijgen! We moeten een grote doos hebben voor onze spullen, verzonnen we, en ik probeer de tweede broer mee te sleuren. Ryu mijn zus schreeuwde tegen de kassajuffrouw dat hij niet mocht betalen en het werd duwen en trekken. Uiteindelijk verloren we de strijd. Maar de Kims hadden hierdoor onze boodschap wel opgenomen. we laden de spullen in de Hyundai bus en hebben honger gekregen. De oudste broer vroeg 's ochtends al of we zin hadden in Galbi (spareribs) Mijn eerste uit eten met de Kim familie. B.B.Qen aan tafel en pakketjes vouwen met een blaadje sla. Is erg lekker en gezond. Alleen ben ik dol op vlees en eet gemiddeld ook teveel aan vlees, dus nu was het vooral dolle pret en de tweede broer lust er ook wel pap van! Ryu, Dennis en JaeJin hebben met hun vorig bezoek een Hanbok gekregen. (traditioneel kostuum) En tijdends het eten vroegen de broers of ik ook een Hanbok wilde. De oudste broer vroeg of ik liever mischien een hengel wilde, en bracht mij daardoor in twijfel. De broers hadden een meningsverschil hierover en lieten mij beslissen. Ik koos voor de hengel maar ik wilde niet een complete hengel. Uiteindelijk kreeg ik een nieuwe hengel die de broers al hadden, en een nieuw gekochte vismolen, en een Hanbok. Na het eten meteen door naar een Hanbokwinkel. Wij arriveren bij de Hanbokwinkel. Het duurt niet lang en ik vind mijn type Hanbok. De broers hadden er ook geen en besloten er nu een te kopen. Hoe ouder men wordt, des te soberder moet de kleding eruit zien. De oudste broer wil graag net zo'n mooi paarse Hanbok als ik, maar die hing er niet meer. De verkoopster was zo genuanceerd om te zeggen dat hij op een opa leek, zodat hij mischien een andere keus zou maken. Beledigd door haar opmerking smijt hij de lelijke Hanbok die de verkoopster aan hem gaf op de grond. Uiteindelijk 3 hanbokken verder en de onderhandeling begon. Wij kregen korting op de Hanbokken, en de broers hebben mijn Hanbok betaald. Dennis kreeg het zover dat hij de Hanbokken van de broers betaalde. Direct door naar de viswinkel om een molen te kopen en alvast aas en visvoer te kopen. Natuurlijk moet ik met de broers vissen, maar dat later... Bij het huis van de broers aangekomen komt er een grote vistas uit de kast. Mijn hengel wordt in orde gemaakt. De oudste en de vijfde zus logeren de komende dagen bij de broers, en zijn verschrikkelijk hard bezig de Lunar voor te bereiden.(nieuwjaarsfeest) Dat houd in dat ze aan 1 stuk door voedsel aan het bereiden zijn voor de komende dagen. De meeste vrouwen voelen zich daardoor ook gebroken na Lunar. De hele familie is nog niet compleet. Met Lunar komt de vierde zus met man en 2 dochters. Ook de man van de vijfde zus komt mee en de dochter van de tweede zus.

Reacties

Populaire posts van deze blog

12. Dag 8. Ryu en Dennis naar Seoul.

1. Nieuws uit Korea!