3. Naar Korea!



Zoals ik een man ben met stalen zenuwen, komt het gebeuren gevoelsmatig toch wel heel dichtbij. Mijn moeder wilde mij graag naar Schiphol brengen en zijn ruim op tijd vertrokken. Voordat we vlogen dwaalden wij nog urenlang bij de gate rond en hebben nog wat souvenirs gehaald en gegeten. De tijd verstreek tergend langzaam.
Voor mij de eerste vliegreis sinds 30 jaar. Wel stoer hoor, zo,n vliegtuig die je met 1000km/u naar Korea brengt! Uiteindelijk geen oog dicht gedaan tijdens de reis. Duizelig van het lange zitten, wachten we op onze koffers die vanaf een lopende band arriveren. Goed op onze bagage lettend lopen we richting de uitgang. De Koreaanse taxichauffeurs zijn soms zo behulpzaam dat ze in staat zijn om met jou koffer ergens anders heen te lopen.
Met een taxibusje van Inch-On Airport naar Seoul. Buiten Inch-On doe ik mijn eerste indrukken op van het ruige kleiland. Nog half slapend van de reis naderen we langzaam Seoul. Dennis had zijn zakenhotel "Bleu Pearl" geboekt en de taxi zette ons keurig af. De eerste 4 dagen verblijven we in het hotel om de jetlag te laten doen verdwijnen, en om de toerist uit te hangen. Om rustig op te starten hebben we eerst Fried Chicken gehaald. Opvallend is de penetrante geur van Fishcake, die je haast op elke hoek van de straat kunt kopen. Het is een vorm van vismeel op een grote sateprikker, geweekt in een soort boullion. Dit is 1 van de weinige dingen die ik graag laat staan. Mijn eerste echte Koreaanse maaltijd was in het hotel. Beetje nasi achtig, maar goed eten. Wel met stokjes en rijst met een lepel, gek genoeg vinden de Koreanen dat ik goed eet, en alles probeer. Ik heb inderdaad ook geen moeite met Koreaans eten, en nu is het 1 van mijn lievelingseten!

Reacties

Populaire posts van deze blog

12. Dag 8. Ryu en Dennis naar Seoul.

1. Nieuws uit Korea!

6. Dag 2. Boodschappen doen, galbi en Hanbok.