1. Nieuws uit Korea!

(Dit is het bericht van vorig jaar 2007, wat ik naar mijn Nederlandse familie heb gestuurd) Hallo familie! Bij deze, wederom een klein verslag van een bijzondere gebeurtenis. Jullie hebben vast al iets gehoord van de zoektocht. Sinds mijn 16e ben ik een beetje op zoek geweest naar mijn roots. Het is een poos stil geweest, en had de moed al wat verloren om hier nog energie in te steken. Dennis, van "Aion Tele.com" , "die zijn goederen in Korea koopt, heeft dus toevallig zaken te doen met Korea en moet daarvoor ook naar Korea toe. Ongeveer een half jaar geleden vroeg hij mij of ik nog steeds vraag had naar familie, en dat hij het dan zou proberen. Enkele weken geleden was er weer een zakenreis en vakantie geboekt, en Dennis, Ryu en Jeajin met het vliegtuig naar Korea. Krijgt Dennis in het vliegtuig een E-mail van de KSS (Korean Social Service) dat er een postpakketje met foto's was verstuurd naar Wereldkinderen in Den Haag. De familie is gevonden en zijn tot zover allemaal levend, behalve vader. Moeder, 5 zussen en 2 broers! ......En Ryu en Dennis zitten fijn in het vliegtuig en horen dit bericht. Dus hun zakenreis lag een beetje in het teken van de familie. Nu zij in Korea zitten is het bijna onmogelijk om niet naar de familie te gaan, en doet Ryu de eerste stap naar de Familie. Dennis die tijdens een "naamzoek actie" toevallig een koreaan trof via Internet, bleek een vloeiend Surinaams sprekende rasechte koreaan! Hij had 6 jaar in Suriname zijn studie gedaan en spreekt dus ook Nederlands op zijn Surinaams. Deze persoon is geschikt als tolk en ging met hun mee. (ook in de toekomst) De enige mogelijkheid om naar de familie te gaan was aan het eind van de week, vrijdag en zaterdag. Ze moeten van Seoul naar Busan, 3 uur reizen met de snelheidstrein. Besloten zij voor als zij waren aangekomen in Busan, dat ze eerst een hotel zouden zoeken en zich zouden opfrissen. Bleek de hele familie hun al op te wachten op het perron. Vanaf toen was het feest en waren de dagen al volgeboekt, Ryu Dennis en JaeJin werden overal mee heen gesleept. Het was een warm onthaal, en zo zou je het niet eens mogen wensen. De familie heeft vroeger ook aan neefjes en nichtjes meegegeven dat wij een broertje en zusje zijn, en staan met een fotootje bij iedereen op een prominente plek. De familie woont verspreid over Busan, moeder op een eiland van Busan en de 2 broers zorgen voor moeder. Ze zijn er 2 dagen geweest en hebben er een goed gevoel over. Zij werden meegenomen naar restaurants, alles was geregeld. Ook een traditioneel kostuum werd voor 3 man aangemeten.(hanbok) Ze moesten eer betonen aan moeder door te buigen. Zo zijn er natuurlijk al vele verhaaltjes, maar de details laat ik over aan de mensen die er geweest zijn. Waarschijnlijk met onze familiedag veel meer informatie en foto,s! Wat nu rest is mijn bezoek. Eind januari tot ongeveer 22 februari gaan Dennis, Ryu, Jaejin en ik naar Korea. Ook is het dan in Korea Lunar, dat is nieuwjaarfeest, dus is die hele familie waarschijnlijk samen. Tot zover in het kort de ontwikkelingen, bekijk de foto,s! Groet Kyung.

Reacties

Populaire posts van deze blog

12. Dag 8. Ryu en Dennis naar Seoul.

6. Dag 2. Boodschappen doen, galbi en Hanbok.