12. Dag 8. Ryu en Dennis naar Seoul.

Onze tijd zit erop, en moeten terug naar Seoul. Eerder hadden wij al bedacht met de broers dat ik langer bij hen zou blijven dan de afspraak was. We zouden sowieso nog 4 dagen in Seoul blijven voordat we naar Nederland gingen. Dus gaan Ryu en Dennis met de bus naar Seoul en ik blijf nog een paar dagen bij de broers. Het afscheid is altijd weer moeilijk, maar minder erg want Dennis en Ryu kunnen vanuit het Hotel ook internetten en webcammen met de broers. En dat hebben we ook gedaan. Nog dezelfde avond stonden we gekke bekken te trekken naar mekaar! Toen we van het busstation naar huis reden besloten we toch naar de derde zus te gaan, die in Jin Hae woont. Die mocht niet meekomen van haar man. In Jin Hae woont de 2e zus, de 3e en de 5e zus. De 2e broer moest de volgende dag werken. Hij werkt in de scheepsbouw als straler, en moet van ’s avonds tot ’s ochtends werken. Dezelfde dag hebben we nog wat rondgereden en bekeken. We hebben gelunched bij een restaurantje. Porc gegeten met soep op mijn kosten. Dat hadden wij van tevoren afgesproken. Ik had gezegd dat we naar een duur en lekker restaurant moesten, want ik wil ook eens betalen. De oudste broer knikt gehoorzaam, en ik kom bij de kassa erachter dat het juist een heel goedkoop tentje was! Voor 5 man uitgebreid eten was ik in totaal 30 euro kwijt! GRRRR! Dus weer wonnen zij min of meer de strijd. Later moest Korea voetballen en zitten op het bed naar de tv te kijken. We proberen de messenger met Ryu en Dennis uit. Zij zitten inmiddels weer in het hotel en we Hebben verbinding.
Iedereen komt in beeld met hun raarste gezichten, gekke bekken, voorwerpen etc. Het was een melige bedoening. ’s Avonds bestellen we snacks en dit wordt werkelijk in een kwartier gebracht, en dat 24 uur per dag, weer mag ik niet betalen! Dan koop ik wel wat voor ze. Eerder in de dagen had Dennis een tondeuse gekocht, daar konden we onder andere de broers ook mee bewerken. De oudste broer was met niet al te veel moeite over te halen, en liep al enige tijd met een kort geknipt koppie rond. Toen hij geknipt werd door mij in de badkamer schudde hij meerdere malen afwijzend met zijn hoofd en zei; You crazy Nederlande! Nederlande Crazy! Tijdens het knippen kreeg hij een beetje spijt van waar hij mee bezig was, maar toen wij daarna zeiden dat ie er 10 jaar jonger door leek en daardoor meer op mij leek was het helemaal goed, maar wel voor 1x hoor! De tweede broer is een behoorlijk stuk ijdeler dan de eerste broer en laat zich niet zomaar vangen. Hij verstopt het liever onder zijn pet die hij de hele tijd op heeft, omdat anders iedereen kan zien dat ie kaal wordt. Als hij niet knipt heeft hij van die rare vieze plukken haar, daardoor lijkt hij onverzorgd. Eindelijk gaat de tweede broer onder protest toch de badkamer in... Het duurt niet lang en hij ziet er geknipt uit. Lovend over de verbetering overtuig ik hem dat het veel beter is zo, en dat er op deze manier veel meer vrouwen naar hem zouden kijken. Geveld door zijn eigen ijdelheid aait hij over zijn bol en vind dat ik hier en daar het zelfs nog beter moet knippen????? We brengen het grote nieuws naar Ryu en Dennis die de computer aan hebben staan, zo kunnen zij mooi even zien hoe de nieuwe coupe eruit ziet. Zeg ik wel even tegen Dennis dat hij iets positiefs moet zeggen over zijn haar en heeft ongeveer 4x moeten zeggen tegen de tweede broer dat het kapsel echt een verbetering is. Nu geloofd de tweede broer het echt en is inmiddels zo trots als een pauw. (toen wij later in NL terug waren kocht de tweede broer dezelfde tondeuse) Zijn vriendin in Seoul zou hem vermoorden zei hij, maar bij nader inzien vind ze het veeeel beter! Tja sommige gewoontes moet je gewoon doorbreken door te doen. Onze neef Jung Min heeft een grote bos haar en bij hem staat een kort kapsel gewoon niet. De hele tijd verstopt hij zich al, en we sparen hem. Het moet wel vrijwillig en redelijk blijven, en het is tenslotte een grapje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

5. -vervolg- ontmoeting.

4. De eerste ontmoeting met de Kim familie.